17e reisdag 15-06-2016 - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 17e reisdag 15-06-2016 - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

17e reisdag 15-06-2016

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

16 Juni 2016 | Verenigde Staten, Springdale

Vandaag hebben we nog een hele dag Zion national Park. Voor ons is dit park tot nu toe de mooiste waar we hebben gestaan met de RV. Midden in het groen en ook best wel veel tenten. Wat weer inhoud dat je ‘s morgens niet gelijk alle RV’s hoort die weer vertrekken.
We werden om 9 uur wakker. Els was er het eerste uit en ik kwam even later. Dat ik terug kwam van ons buitentoilet melde Els dat onze graywatertank vol was. (gray staat voor afvalwater vanuit de kraan of douche en blackwater is afvalwater van de toilet). Maar we hebben geen water aansluiting bij de RV en dus ook geen afvoer van het water.
Oké eerst maar eens ontbijten en daarna zien we wel verder. Na het bestuderen van de plattegrond leek ik een afvoerplek gevonden te hebben. Eerst maar eens (lopend) gaan kijken. Bij het spreken van een parkranger werd mijn vermoeden bevestigd.
Dus ik weer terug naar de RV en dat hield ook in dat we de stroom moesten ontkoppelen, luifel naar binnen en niet te vergeten ons bed moest ook weer ingeschoven worden. Nadat alle rituelen weer gedaan waren reed ik de RV naar het diposal station om het graywater te lozen. Daarna met de RV weer terug naar ons campground place B45 en kon ik alle rituelen in tegenovergestelde richting uitvoeren. Lekker klusje zo op je vrije ochtend. Maar ja ik moet niet klagen want de zon schijnt weer.
Wat gingen we verder deze dag eigenlijk doen?
Na overleg besloot Els bij de RV te blijven en lekker te gaan relaxen en ik zou vanmiddag nog een stukje gaan hyken in het Zion National Park.
Ik had mijn oog laten vallen op de “Temple of Sinawava”. Dat leek me wel een mooie wandelroute.
Nadat ik mijn hatchback had gevuld met eten, drinken, camera en een map ging ik naar de ingang van de Campground waar ik met een shuttlebus naar het startpunt (nr.9) gebracht kon worden. Wat schetst mijn verbazing? Ik was niet de enige en er stond een hele rij mensen te wachten om met de shuttlebus mee te kunnen. Bij de derde shuttlebus kon ik instappen en liet ik met naar stop 9 (de laatste) brengen.
Daar aangekomen bleken het veel mensen (voor mijn gevoel) ik begon aan mijn loop en het was een mooie omgeving langs de Virgin River. Om bij de Narrows te komen (Daar waar de rotswanden heel dicht bij elkaar komen) moesten je verschillende keren door de rivier waden van de ene naar de andere kant. Ik had gymschoenen met korte sokken en een korte broek aan. Dus ik stak 2 keer over van de ene kant naar de andere kant. Het rivier water kwam ongeveer tot aan mijn knieën (afhankelijk van waar je liep) maar op de bodem lagen allemaal losse grote en kleine stenen die ook wel glad waren. Ik miste eigenlijk een wandelstok om stabiel te kunnen lopen. En aangezien ik niet de lenigste ben en ik vandaaruit niet kon zien hoe ver het nog was besloot ik om niet verder te gaan.
Uiteraard hield dat wel in dat ik niet bij The Narrows ben geweest maar wel nog 2x door het water moest waden om weer op het vaste pad terug te komen. Op de terugweg droogde mijn schoenen en sokken weer aardig en dat ik weer terug was bij de RV en ze uit deed had ik weer 2 mooie witte/blanke voeten.
Els had haar tijd ook goed besteed met een siësta houden, puzzelen, etc.

Toch weer een lekker dagje zo voordat we naar een stad gaan waar het 24/7 bruist van het entertainment, shows en gokpaleizen. Ja morgen gaan de naar Las Vegas. Eens kijken of we onze vakantie kunnen terug verdienen.
Ik denk dat ik alvast de retourtickets van het vliegen maar ga verstoppen.

  • 16 Juni 2016 - 22:21

    Elly:

    Hey wereldreizigers zo te lezen zijn jullie enorm aan het genieten.
    Wat een avontuur zo door de bergen en steile weggetjes, ravijnen etc.
    Af en toe waan ik mij ook even in het buitenland door jullie verhalen. Alleen wij missen wel het mooie warme weer haha.
    Ga zo door jongelui en pad goed op jullie zelf en elkaar. Xxxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Springdale

Jaap

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 5843

Voorgaande reizen:

30 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Camperreis door West Amerika

Landen bezocht: