16e reisdag 14-06-2016 - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 16e reisdag 14-06-2016 - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

16e reisdag 14-06-2016

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

16 Juni 2016 | Verenigde Staten, Zion

Vandaag staat er weer een reisdag op het programma. Het is dit keer geen lange afstand het is maar 83 mile. Dat zou in 2 uur te doen moeten zijn. Dus we zien wel hoe laat we wakker worden. Doordat Els niet lekker kon slapen van de lage temperatuur stonden we om 07:30 naast ons bed. Blijkbaar is de RV zo goed geïsoleerd dat de buitentemperatuur (in het zonnetje al warmer was).
Ik was even naar de Restroom en toen ik daar vandaan kwam hoorde ik een alarm afgaan. Niet beseffende dat die van onze RV was. Els riep “Jaap kom vlug” ze zou net 2 eitjes gaan koken en thee zetten. Ondertussen was ze met een theedoek aan het wapperen bij de rookmelder en had ze de airco aangezet (voor de luchtcirculatie). Ik haalde de batterij uit de rookmelder maar die bleef nog even doorgaan maar uiteindelijk stopte deze. Wat de oorzaak nu was is ons tot op heden nog steeds niet bekend. Dus wat deden we? Lekker buiten in het zonnetje ontbijten. Gekookt eitje er bij, thee, etc. en opgewarmd waren we dus al.
Daarna werden de procedures weer afgewerkt. Waarbij we het voor- en achterraam goed schoon maakte en de watertank tot 100% vulde omdat we bij de volgende standplaats alleen maar stroom hebben en geen direct water.
We melde ons af bij de receptie en reden naar de eerst volgende tankstation. We werd door de verhuurder aangegeven dat we regular 89 moesten tanken. Maar dat hebben niet alle tankstations. Dus toch maar even het logboek van de RV geraadpleegd. Daarin werd vermeld dat mocht er geen 89 zijn dan een eerst volgende hogere regular moesten kiezen. Het werd dus 91. Bingo!!!!
Onze volgende 2 overnachtingen zijn in het Zion National Park. Om daar te komen reden we via 12, 89 en de 9. Het grootste gedeelte van de rit ging voorspoedig totdat we op Hwy-9 reden. Ook wel de Zion-Mount Carmel Highway genoemd. Dit wat een 2 baans weg met alleen maar 2 doorgetrokken lijnen in het midden van de weg. M.a.w. niet inhalen. De weg was krap, had veel (180⁰) bochten, hoogteverschillen. Totdat we bij de ingang van het Zion Park aankwamen. Daar liet ik mijn pasje weer zien en dat scheelde me weer de nodige $$$ alleen omdat ik in een RV reed moest ik wel $15,00 voor begeleiding betalen door de 2e tunnel. Daarna ging de weg op de zelfde voet verder en op een gegeven moment klapte we de rechter zijspiegel naar binnen zodat deze niet door de rotswand geraakt kon worden. De eerste tunnel was een pies of koekie. Bij de 2e tunnel moesten we een tijdje wachten en voordat we “er in gingen” werden we tegen gehouden en moesten we het bonnetje van de $15,00 laten zien waar ze weer een paar krassen op zette en terug gaf.
Onze RV is 12” breed met spiegels, 12” hoog en 26” lang  even omgerekend in meters 3,65m breed en hoog en 7,9m lang. Ik moest mijn lichten aanhebben en geen zonnebril op. We kwamen zonder krassen door de tunnel. Maar daarna kwam nog het leukste. We moesten weer dalen en vrij stijl ook nog met weer die (180⁰) bochten.
Het was net de Alp du heuz alleen dan niet met huizen langs de weg maar berghellingen.
Ik: Els daar beneden bij die kronkelwegen daar moeten wij ook heen. Maak even een foto. De foto is niet gemaakt omdat Els niet door de camera naar beneden durfde te kijken.
Uiteindelijk kwamen we weer op een rustiger weg gedeelte (meer vlak en minder bochten) en niet veel later kwamen bij de Campground aan waar we vriendelijke werden ontvangen door een Parkrangster en die ons de benodigde papieren gaf en verwees naar plek B46.
Daar aangekomen de RV geïnstalleerd en konden we genieten van het prachtige (Breedbeeld) uitzicht wat wij hadden op de bergen van Zion National Park.
We blijven maar genieten want we hebben zelfs in de RV een radio en TV waar we beide nog geen seconde naar geluisterd en gekeken hebben. Dat zegt toch wel genoeg denk ik.

Wat is het toch mooi hier he Els?
Ja lieverd je hebt helemaal gelijk

• 17 Juni 2016 - 07:58

Marinka:

Real love.. haha ;-) Wat een prachtige omgeving! En geweldige avonturen!