3e reisdag 01-06-2016 - Reisverslag uit Marina, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 3e reisdag 01-06-2016 - Reisverslag uit Marina, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

3e reisdag 01-06-2016

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

01 Juni 2016 | Verenigde Staten, Marina

Vannacht hebben we beter geslapen als de nacht er voor. Echter werden we niet wakker door ons ingestelde wekker maar door het brandalarm wat af ging. Tijd 07:11 uur. Goedemorgen allemaal.
We waren natuurlijk klaar wakker. Gelukkig was het vals alarm en zouden na een spoed aankleedsessie weer even ons bed in kunnen gaan. Maar dat hebben we niet gedaan. We namen een douche en pakte onze spullen weer in zodat onze koffers weer stand-by stonden om weer te vertrekken. Maar eerst even een stevig ontbijt natuurlijk en dit keer gingen we naar de overburen van het hotel bij Sam's diner. We namen de woensdag+koffie. De daghap was 2x een pancake met bacon en een dikke pot stroop.
Nadat we hadden afgerekend gingen we weer terug naar ons hotel om onze koffers te halen. Daarna gingen we op ontdekkingsreis. We moesten met de Bart metro systeem van Civic Center naar SAN Leandro (waar we de RV moesten ophalen). We moesten onder de grond met de roltrappen en liften want met de trap was niet echt een optie. Daarna moesten we nog kaartjes zien te bemachtigen uit een automaat en ja hoe werkt nauw zo iets. Gelukkig was er iemand die ons daar bij hielp. Nu nog naar het juiste perron. Maar wat bleek er waren 2 railway systemen en we stonden dus precies bij de verkeerde. Dus weer met de roltrappen verder downonder. Daar aan een aardige (zo leek het) politieman gevraagd in welke metro we moesten stappen. Deze zei hij en brouwende er nog wat achteraan. Wij snel instappen en gaan met de banaan of te wel de metro. Later bleek dat het gebrouwel betekende overstappen. En dat hadden we gemist.
Gelukkig werden we aangesproken door een jonge Nederlandse man die in de Gateshead dat we Nederlanders waren en er achter kwam dat we op het verkeerde spoor zagen. Dankzij hem werden we op het goede spoor gezet en kwamen we uit op SAN Leandro.
Daar aangekomen hebben we het RoadBear verhuurbedrijf gebeld zodat ze ons konden ophalen. Zo gezegd zo gedaan.
Eerst moesten we weer het nodige papierwerk doornemen, de kleine (Engelse) lettertjes lezen en een stuk of 4-5 handtekeningen zetten.
Daarna werd de camper van buiten en binnen uitgelegd hoe alles werkt en waar je aan moet denken voordat je überhaupt de motto moet gaan starten.
Rond 13:00 uur reden we het RoadBear terrein af om als eerste naar een winkel te rijden waar we onze eerste noodzakelijke levensbehoefte konden inslaan. Gelukkig was Els goed voorbereid en had z al een boospdschappenlijstje stand-by en konden we gericht zoeken naar de juiste spullen.
Nadat we alles een plekje hadden gegeven in de RV konden we echt gaan rijden. Eerst SAN Francisco maar eens uit te zien komen. In z'n stad leer je snel en moet je ook snel handelen. Het meest lastige vond ik toch wel het omgaan met de afmetingen van de RV met de grote zijspiegels. Een paar keer werd er getoeterd (begrijpelijk), hebben in de files gestaan, ongeluk gezien en 1x een afslag gemist. Niet slecht al zeg ik het zelf.
Onderweg probeerde Els de camperplaats nog te bellen om aan te geven hoe laat weongeveer zouden arriveren maar we kregen een bandje te horen.
We kwamen om ca. 19:30 aan op de camperplaats ( we hadden ca. 125 mile gereden (125*1,609 = 201,125km) receptie gesloten. Oké en nu???
Sire thee is hangend information on the board leeft how arrive late. Thank you miss.
Reserved for: Tracks+Trail, Laan,J. Site #1, please check-in at the office in the morning.
Nauw dat is duidelijk. Parkeren op 1 en uitstallen. Om 20:00 zaten we samen aan onze maaltijd en daarna hebben we verder het bed opgemaakt, onze koffers geleegd en onze spullen voor 3 weken een plekje gegeven.
Een leerzaamdagje vandaag.

• 05 Juni 2016 - 10:34

Elly:

Heftig dagje Jaap en Els. Hoop dat de rest van de reis iets rustiger mag verlopen. Succes.