2e reisdag 31-05-2016 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 2e reisdag 31-05-2016 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

2e reisdag 31-05-2016

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

01 Juni 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

We hadden de wekker op vanmorgen 08:00 uur gezet zodat we een 10 uur slaapsessie achter de rug zouden hebben. Echter zo ging het dus niet. Els had toch wel een onrustige nacht doordat ze diverse keren wakker was geweest en bij mij gingen de luikjes om ongeveer 06:30 weer open.
We hebben het nog even gerekt maar daarna gingen we toch maar even de douche gebruiken en bereide we ons voor op de dag wat er allemaal komen zou.
Na een goed ontbijt op de begane grond (onze kamer is op de 5e verdieping) hadden we onze spullen weer gepakt en op zoek weer naar tram F. Bij the 5th St. stapte we weer uit en zochten we de cable car op. Ja ja de beruchte van San Fransico. Het cable car systeem is wereld oudste hand bediende vervoersysteem welke is begonnen in 1873. Terwijl het bedoeld was voor de inwoners van San Francisco zijn het nu de toeristen die er het meest gebruik van maken. Zoals wij nu vandaag.
Aangekomen op onze eindbestemming moesten we nog een 10 minuten lopen naar het fietsenverhuurbedrijf.
Na wat papierwerk werd er uitleg gegeven hoe we het beste konden fietsen met hier en daar mooie uitzichten. Het afstellen om lekker op de fiets te zitten daar kunnen ze nog wel wat van de hollanders leren want we moesten allebei bijna met opgevouwen knieën fietsen, dus nog even het zadel bij gesteld.
Tijdens de fietstocht hebben we verschillende stops gemaakt en was het jammer dat de golden gate bridge half in de nevel gehuld was. Deze brug is open gegaan op 27 mei 1937, heeft een lengte van 8,980 ft (2737m), een breedte van 89’11” (27,4m) en de langste overspanning van 4,200 ft (1280m) en als je er onderdoor wilt varen of vliegen dan moet je rekening houden met 220 ft (67,06m) ruimte.
Wat ons wel op viel is dat er erg veel mensen wandelend over de brug gingen.
Aan de andere kant van de brug heeft Els haar maximum snelheid op haar fiets verbeterd (45km/uur) maar harder durfde ze niet te gaan en gebuikte ze op de fiets aanwezige remmen. Na nog een wandeling, souvenirtje en een ijsje zijn we op de boot blue & gold teruggegaan naar pier 39. Vandaaruit hebben we nog een stukje door San Francisco gefietst om bij Lombard street te komen. Ik zou zeggen zoek dat eens op op internet en kijk dan naar de plaatjes. Een bijzonder mooie weg die met de nodige stuurmanskunst gereden moet worden. Wij hebben er overigens naar gekeken.
Nadat we de fietsen weer terug gebracht hadden zijn we weer met het openbaar vervoer naar ons hotel gegaan om weer de benen even wat rust te geven.
Om half zeven gingen we weer met de tram naar de haven. Het was geen leuke rit. We zagen vlak bij de tram een vechtpartij gebeuren en de mensen in de tram bemoeide zich er ook mee. We waren blij dat we uit konden stappen en gingen op zoek naar een eetgelegenheid aan de haven bij pier 39.
We kwamen uit bij een soort beach/surf eetgelegenheid waar we prima hebben gezeten en gegeten.
De terugreis liep gelukkig een stuk aangenamer en konden we in de tram even (bij)kletsen met andere toeristen (uit Zweden).

• 01 Juni 2016 - 08:13

Elly:

Hallo Jaap en Els,

Inderdaad mag je op de Lombardstreet wel enige rij- en reserveringen goed hebben. Wat bijzonder zeg. Maar wel mooie uitzichten. Op nar de volgende ervaringen.☺

• 01 Juni 2016 - 08:14

Elly:

Bedoel dus rem ervaring hebben.

• 01 Juni 2016 - 11:09

Marinka:

Ik ben wezen googlen en idd wat een bijzonder mooie weg! Wat een mooie omgeving om met de fietst te bekijken. Slaap lekker... en tot later!

Xxx

• 04 Juni 2016 - 09:56

Marja:

Goedemorgen of middag Jaap en Els.
    Ik heb een ouwe te pakken maar krijgen we geen reisverslag meer te lezen?