7e reisdag 05-06-2016 - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 7e reisdag 05-06-2016 - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

7e reisdag 05-06-2016

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

09 Juni 2016 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

Vandaag hebben we een lange rit voor de boeg. We gaan van Californië naar Arizona en wel van Los Angeles naar Lake Havasu City. Een afstand van ca. 500km.
De route die we genomen hebben ging via de I-210, I-15, I-40 en de Hwy-95.
Dus we stonden vanmorgen vroeg op om ons voor te bereiden voor deze rit. Echter moesten we toch ook onze koelkast weer vullen want deze was al aardig leeg geraakt en de watervoorraad was ook tot een minimum geslonken.
Nadat we het camperterrein verlieten gingen we eerst op zoek naar een walmart winkel waar ze alles verkopen. Deze was na 6 km gevonden en we parkeerde de RV aan de overkant van de weg omdat we daar meer ruimte hadden om te parkeren.
In de winkel werd ons karretje aardig gevuld en zo konden we weer voor een aantal dagen toe.
Om slim te zijn zouden we onze boodschappen in het winkelkarretje naar de RV brengen en als goed burger zouden we hem dan weer leeg terug brengen. Maar wat bleek????
Op een gegeven moment blokkeerde er 1 wieltje en was hij niet meer vooruit te branden. Dus maar eens kijken waarom het wieltje blokkeerde maar dat was niet te vinden. Dus een ander karretje halen maar wat zag ik daar op staan? Alle Walmart karretjes hadden een begrenzer. Dus je kon duwen wat je wilde hij vertikte het om verder te rijden. Er zit niets anders op dan de boodschappen waarvan de meeste gelukkig in plastic zakken gestopt waren persoonlijk naar de RV te brengen.
Nadat alle boodschappen een plekje hadden konden we gaan rijden en moesten we door het drukke verkeer Los Angeles uit te zien te komen.
Om onze eindbestemming te bereiken zouden we ook nog een keer moeten tanken dus na een uur reiden maar een tankstation opzoeken. Omdat mijn visacard niet werkt bij betaald tanken moest ik naar binnen om het te regelen maar dat was moeilijk, moeilijk en begon in een vreemde taal met een collega te praten en was niet van plan om achter de kassa vandaan te komen. Dus ik was er snel klaar mee en ging op zoek naar een volgend tankstation. Hier werd ik vriendelijker geholpen al moest ik me wel eerst legimenteren. Voor hoeveel wilt u tanken sir, 40 dollar? Dat leek me wel weinig vergeleken met de vorige keer. Ik zij doe maar voor 100 dollar. Hij keek me verbaast aan maar oke ik moest 100 dollar betalen en kon dus voor 100 dollar tanken. Nu maar hopen dat ik het goed had ingeschat anders was ik de rest van mijn geld kwijt. Uiteindelijk moest ik de tank tot de laatste druppel vol tanken om net niet de 100 dollar te halen. Een echter Hollander weer he.
Een groot gedeelte van de route was een lange rechte weg en de temperatuur was behoorlijk aan het stijgen (tot boven de 40 gr.) dus de airco moest in de RV ook zijn best doen. Maar op een gegeven moment wilde ik toch even mijn benen strekken en parkeerde ik de RV op een parkeerplaats langs de weg waar we ook naar het toilet konden gaan. Ik stapte uit de RV en zo daar kwam even een pak warmte op ons af. Rustig lopen en niet te veel bewegen. Dat ik terug kwam van toilet zag ik dat onze campers tussen een aantal grote vrachtwagen trailers in stond. Wat een verschil een solex tussen de harleys.
We kwamen om 16:45 aan op de RV camping en konden ons gelukkig binnen bij de receptie melden. Nadat we ons geïnstalleerd hadden dat ik even een praatje te maken met mijn buurman die een zelfde Rv had. Wat bleek het waar ook Nederlanders die met het zelfde vliegtuig als wij naar Amerika waren gekomen en ongeveer het zelfde rondje als ons op de planning hadden staan alleen een paar dagen korter.
Na het eten even het zwembad opgezocht voor de verkoeling (nauw ja verkoeling het water was 32gr.). Zo en nu aan de koffie en morgen naar de grand canyon.

  • 10 Juni 2016 - 11:40

    Marja:

    eindelijk een keer in de 3 dagen krijgen we weer wat binnen dan heb ik weer wat te lezen van jullie mooie verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lake Havasu City

Jaap

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 5830

Voorgaande reizen:

30 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Camperreis door West Amerika

Landen bezocht: