6e reisdag 04-06-2016 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 6e reisdag 04-06-2016 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

6e reisdag 04-06-2016

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

09 Juni 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Het lijkt wel of we steeds beter aan ons bed wennen (en dat is natuurlijk niet verkeerd) want we worden steeds later wakker. Vanmorgen was het 8:30 uur.
Vandaag staat het bezoek aan Los Angeles op het programma. We hebben een aantal punten die we graag willen zien maar we moeten ook kijken naar de mobiliteit van ons en zien hoe ver we komen. Met andere woorden wensen zijn er maar het zou ook zomaar anders kunnen lopen.

Eerst maar eens een ontbijt maken en nuttigen. Lekker buiten naast de Camper in het zonnetje wat aangenaam warm is.
Tevens even mijn helicoptervlucht herbevestigd want dat uiterlijk 2 dagen van te voren nog een keer gebeuren.
Hoe gaan we van onze camperplaats naar Hollywood boulevard?
In overleg met de campingeigenaar besluiten we te gaan met de Ubertaxi. Dus eerst een whatsapp downloaden. Daarna de plaats invullen waar we staan en vervolgens de plaats waar we heen willen. Meteen krijgen we een berichtje dat er een Uber taxi op 4 minuten van ons vandaan is en rijd in een kia (Els wel bekend).
We stappen in en werden in een half uur naar de Hollywood boulevard gereden. Bij het uitstappen stonden we gelijk op en tussen de stars. Nauw ja tussen de stars. Er liepen verschillende mensen rond verkleed als: Michael Jackson, Superman, Spiderman, Monroe, Mickey mouse en Miny Mouse, Pirates of the caribean, Zorro, Little Mermaid, etc..
Uiteraard was het een zeer commercieel gebeuren want als je met ze op de foto wilde moest je ook pingping / fooi betalen. Daarnaast waren er veel souvenirs winkels waarbij mensen je naar binnen probeerden te lokken voor lage prijzen.
Uiteraard was het interessant of we nog bekende sterren op de stoep tegen kwamen en dat gebeurde dus ook. Al moest je niet aan het begin of het einde zijn maar meer in het midden.
Omdat het best wel druk was met mensen/toeristen/activiteiten was het voor Els best wel lastig om aangenaam te kunnen lopen met 2 krukken.
Op een gegeven moment werden we aangesproken om een tour te nemen. Na wat praten en dealen gingen we er mee akkoord en stapte we in een soort volkswagenbus waarbij het middengedeelte van het dak was weg gehaald en we in een soort mini open bus gingen zitten. De tour duurde 1,5 uur en zijn we op verschillende plekken geweest in Los Angeles zoals de plekken van de fameus people die wonen in Beverly Hills, Bell Air, Santa Monica, etc.. Uiteraard allemaal heel mooie villa’s en de 1 nog duurder dan de ander met allemaal prachtige auto’s, lamborghinis, mercedes, rolls royces, jaguars, en ga zo maar door. Maar goed ik denk maar zo daar betalen de mensen ook hun tol voor door wel in een mooi huis te wonen maar wel achter gesloten hekken. Met andere woorden lekker aapies kijken.
Als laatste zagen we de grote letters op de berg “HOLLYWOOD” aan het einde van de tour.
Het was leuk om gedaan te hebben.
Terug op de plaats van vertrek zijn we wat gaan eten bij de subway.
Zo we hadden gezien wat we hadden willen zien. Dus nu maar weer proberen terug te komen naar onze camper. Els had op haar mobiel een whatsapp gedownload van Uber maar waar we stonden had ze geen bereik. Dus op zoek naar internet. Meneer kunt u ons vertellen waar we een internetcafe kunnen vinden. U kunt naar Starbuck waar ze vrij internet hebben. Dus wij er heen. En inderdaad daar hadden we internet. Dus weer de whatsapp van Uber gebruikt en aangegeven waar we zouden staan om opgepikt zouden worden en waar we naar toe gebracht wilden worden. Nu weer snel naar de opgegeven plaats. En voordat we er erg in hadden stond de auto er al. Ben u Jap ja ik ben Jaap. Dus instappen en rijden. Het was een aangename rit weer terug naar de camper. Mooi systeem.
Voor ons en met name Els was het een aangename dag met weinig lopen en veel zien.