1e reisdag - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 1e reisdag - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

1e reisdag

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

31 Mei 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen ging om 05:00 de wekker en maar goed ook want anders hadden we toch nog door geslapen. Hup in de kleren en de koffers in de auto. Even voor half 6 reden we Wieringerwerf uit en sliep op de achterbank onze retour chauffeur rustig door.
Op Schiphol moesten we onze boardingpas nog uitprinten en zelf onze koffers wegen (Els -> 18,7kg. en Jaap -> 18,8kg.) en labelen. Daarna werd er een rolstoel voor Els geregeld en kon ze het verder allemaal makkelijk overbruggen. Bij de douane moest ik na de bodyscan toch ook nog even persoonlijk betast worden. Maar ze konden niets van enige waarde ontdekken. Ha ha.
Daarna zij we gaan ontbijten, maar niet bij de grote M want daar stond een lange rij en daar hadden we geen zin in.
De Boeing 747 stond bij Gate G4. Daar aangekomen kregen we toe horen dat we vertraging hadden vanwege het weer in Amsterdam. Uiteindelijk vertrokken we 55 minuten later dan geplant.
Maar de piloot had hem toch nog even flink op zijn staart getrapt want we kwamen 10 minuten voor op schema aan in San Francisco. Ondertussen films kijken, spelletjes spelen, puzzeltjes maken, even dutten en al het eten en drinken naar binnen werken (Maar het bleef een lange zit).
Onze groundspeed was ca. 950km. Op een hoogte van ca. 11,5km bij een temperatuur van
-57 graden.
Vlak voor we gingen landen kwam er een stuart naar ons toe. Mevrouw bent u E. Laan van Velzen? Els zei ja. Hij zei als u zo het vliegtuig uit stapt dan staat er een rolstoel voor u klaar om u verder te vervoeren. Zo gezegd zo gedaan en met als voordeel dat we langs alle lange wachtende rijen gingen, langs de douane even een hand en oogscan maken, we bijna als eerste onze koffers hadden te pakken en voordat we er erg in hadden in de taxi zaten.
We hebben deze dame maar wel even een “tip” gegeven.
De taxi zette ons af op de hoek Bay St./Taylor St. vlak bij de kiosk waar we onze citypass konden ophalen. Maar helaas begreep deze meneer het niet helemaal en zijn we naar de haven (Aquarium of the bay) gelopen en hebben we daar onze citypass opgehaald. Het voordeel van deze pas is dat je vrij gebruik kunt maken van een deel van het openbaar vervoer en een aantal bezienswaardigheden kunt bezoeken.
Uiteraard gingen we gelijk met deze Citypass aan de slag en namen we de “tram” van de haven naar ons hotel aan de Market St. / 8th St. Daar kwamen we om 14:45 aan en checkte we gelijk in. Om daar gelijk even de benen te strekken. We waren namelijk al bijna 19 uur onderweg.
Om 1630 liepe we hert hotel weer uit om weer op de tram naar de haven te gaan en wel naar pier 33. Aar aangekomen verzilverde ik mijn betaling in opstapkaarten en omdat we nog tijd ov er hadden aten we nog even een warme hap. De boot voer om 1830 de haven uit maar het weer was drastisch aan het veranderen. De temperatuur ging om laag , er kwam meer wind en het werd mistig,
Maar desondanks kregen we een goed beeld hoe de gevangenen en de bewakers daar geleefd hadden. Nadat we weer terug op de wal waren hebben we weer snel de terugweg genomen. In een overvalle tram en waren we om 21:45 weer op onze hotelkamer.
Zo tijd om te gaan slapen want we beginnen aardig in te kakken, al met al 26 uur wakker geweest dus mag het ook wel weer een keer,
Welterusten allemaal of moet ik goedemorgen zeggen?

• 31 Mei 2016 - 15:49

Marja:

Dus het is nu echt begongen.
    Ik wacht op de rest van de vakantie geniet er van.
    Groetjes van die ook bijna vakantie ganger

• 31 Mei 2016 - 21:32

Marinka, Sander En De Kids:

Yeahh het is begonnen! Heel veel plezier, geniet van alle mooie momenten en indrukken.. we zijn nieuwsgierig naar het vervolg!

Liefs van ons