22e reisdag 20-06-2016 - Reisverslag uit Yosemite Lakes Park, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 22e reisdag 20-06-2016 - Reisverslag uit Yosemite Lakes Park, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

22e reisdag 20-06-2016

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

21 Juni 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Lakes Park

Vandaag is het maandag (tenminste hier). We hebben geen reisdag en besluiten om van deze dag net zo’n dag te maken als afgelopen zaterdag. Een rustdag.
We zien wel hoe laat we wakker worden. En wat bleek we hadden allebei een goede nachtrust gehad. Ondertussen waren onze beide buren ook vertrokken en was het lekker rustig.
Eerst maar eens gebruik maken van de douche aan de overkant van het pad en een trappetje op.
Dat was een prima doucheruimte met een stevige goed reguleerbare waterstraal.
Daar wordt je wakker van. En als je dan terug komt bij de RV en Els al boterhammetjes aan het roosteren is. Beter kan de dag niet beginnen.
Wat blijkt, ik had afgelopen zaterdag een ander soort brood gekocht wat zeer geschikt was voor een broodroosterapparaat. En laten we die nu ook in de RV hebben…. Dus vanaf zondag eten we geroosterde boterhammetjes. Mmm
Na het ontbijt ga in naar de lounge naast de receptie. Dat is een ruimte waar je lekker kunt zitten en daar hebben ze ook internet. Een mooie gelegenheid om mijn verhaaltje even door te sturen en “stiekem” even naar de EK voetbaluitslagen te kijken. Hup België hup.

Nadat ik terug was hebben we lekker een bakkie koffie gedaan en zitten relaxen.
‘s middags ben ik toch nog even te voet de omgeving gaan verkennen. Al was het geen lange hike want daar was het te warm voor.
Bij de RV zochten we lekker de schaduw onder de dennenboom op en daar was het prima vertoeven.

Aan het einde van de middag kwamen er weer 2 nieuwe RV’s naast ons staan. Dat bleken 2 Oostenrijkse gezinnen te zijn. Dat hij in de gaten kreeg dat wij uit Nederland kwamen begon hij gelijk over te schakelen van het Engels naar het Duits. Hij gaf aan dat de Nederlanders allemaal meertalig waren opgevoed dus hij verwachte wel dat ik Duits zou kunnen praten tegen hem. Dus niet he. Het leuke was dat zij ongeveer het zelfde rondje maakte en daaruit bleek ook dat zij Las Vegas ook maar niets vonden. Hij vroeg hoe lang we al onderweg waren. Ik zij dat we nu met onze 4e week bezig waren. Waarop hij vroeg “bent u al met pensioen?” Nee ik moet a.s. maandag weer werken. Dit was de 2e keer tijdens deze vakantie dat me dat gevraagd werd. Zie ik er zo oud uit?? Of komt het doordat we zo lang op vakantie zijn? Zullen we het maar op het laatste houden?
Ja Jaap.

Morgen gaan we naar onze laatste Campground in San Francisco. Een rit van ca. 225 km. Daar blijven we 1 nacht voordat we het vliegtuig de KL0606 gaan opzoeken. Maar zover is het nog niet. We gaan eerst genieten van de ondergaande zon….

• 21 Juni 2016 - 18:57

Marja:

Go Jaap dan hoor je het van een ander oud. Maar oudje geniet nog maar even van jullie vakantie. en doe me zus de groete