12e reisdag 10-06-2016 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 12e reisdag 10-06-2016 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

12e reisdag 10-06-2016

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

13 Juni 2016 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag hebben we een leuke/spannende activiteit op het programma staan. We gaan raften.
Even op Wikipedia:
Raften is een recreationale activiteit, waarbij gebruik wordt gemaakt van een raft om bijvoorbeeld een rivier te bevaren. Het wordt doorgaans op wildwater gedaan, waarbij onderscheid kan worden gemaakt in de moeilijkheidsgraad. Raften is zeer populair geworden sinds het midden van de jaren 80.

We hadden gisteravond al het e.e.a. klaar gelegd zodat we niet extra vroeg op hoefden te staan. Half 8 leek ons vroeg genoeg. Zo gezegd zo gedaan. We waren eigenlijk net klaar met eten (we moesten nog afruimen) werd er op onze deur geklopt (8 uur). Are you Jacob and Elisabeth? Yes we are. I come pick you up for he rafting. Els en ik keken elkaar aan en probeerde uit te leggen dat we een tijd hadden afgesproken bij de receptie. Maar goed we are ready to go. . We pakte snel onze spullen en stapte bij hem in de auto die voor ons geparkeerd stond. Er zal al een frans gezin in de auto. We reden gelijk weg naar het kantoor waar we ons gisteren hadden aangemeld.
Op de weg er heen werd het ons duidelijk dat we gisteren een tijdzone gepasseerd waren (nergens gezien!!!) en dat we nu geen 9 uur maar 8 uur met Nederland verschillen en dat het dus een uur later is. Dus was het geen 8 uur maar 9 uur. Daar aangekomen boden we ons onze excuses aan en waren we erg blij dat ze ons bij de RV hadden opgepikt. We hadden gelukkig alles mee wat nodig was dus daar hoefden we ons geen zorgen om te maken. Uiteraard moesten we weer een verklaring ondertekenen en daarna kregen we een zwemvest om, die behoorlijk strak moest zitten.
Er waren nog meer mensen die mee gingen dus gingen we met z’n allen in een “school”bus (welke ook een aanhanger mee had met 4 rubber boten) en werden we naar de Colorado river gebracht ca. half uur rijden).
Daar aangekomen werden de rubber boten uitgeladen en kreeg de groep deelnemers uitleg hoe te handelen bij bepaalde calamiteiten en manieren van communiceren. Daarna werden we in 4 groepen verdeeld. Wij zouden totaal 7 mile (11,2km) raften. We hoefden zelf niet te paddelen want dat werd centraal op de boot gedaan dus konden we mooi genieten van de omgeving en het kabbelende stromende water. Tijdens het raften werd er verteld dat er 5 niveau’s waren van golfen tijdens het raften. In ons deel zouden we gaan tot niveau 2. Dit hield in dat we wel eens nat zouden kunnen worden. En wat dacht je? Ja hoor dat gebeurde dus ook. Het was dus maar goed dat we ook zwemkleding aan hadden getrokken. Het was niet beangstigend maar wel spannend om te doen. We genoten er van om dit te kunnen beleven. We zijn 3x een niveau 2 tegen gekomen.
Nadat we op onze eindbestemming waren gekomen werd de groep gesplitst . Er ging nog een deel door en wij werden weer met de “school”bus naar het kantoor gebracht. Daar aangekomen konden we weer overstappen en werden we weer voor onze RV persoonlijk afgezet. Wat een service zeg. We voelde ons als een VIP en het was een zeer geslaagde activiteit.
Ondertussen waren onze kleren al weer bijna droog want het was al ruim 40⁰C.
We stapte de RV in en daar stonden de restanten nog van ons ontbijt. We besloten maar om de spullen naar buiten te verplaatsen en daar weer ons lunch (verder) te gaan eten. Het was inmiddels 2 uur (plaatselijke tijd).
We konden weer een √ op ons lijstje zetten van gedane activiteiten.

De rest van de middag hebben we lekker luierend door gebracht met lezen, puzzeltjes maken, etc. Uiteraard hebben we nog wel even onze horloges gecorrigeerd. Je weet het maar nooit…..❽uur verschil nu met Nederland.

• 13 Juni 2016 - 18:48

Elly:

Heerlijk aan het genieten Jaap en Els. Doen jullie goed.
    Een hartelijke groet vanuit de Wieringermeer xxxjes

• 14 Juni 2016 - 19:05

Marja :

De foto ziet er mooi uit.