20e reisdag 18-06-2016 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 20e reisdag 18-06-2016 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

20e reisdag 18-06-2016

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

19 Juni 2016 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Els en ik hebben besloten dat we deze zaterdag als rustdag beschouwen en niet veel activiteiten gaan ondernemen.
Als eerste proberen we lekker uit te slapen en rustig wakker te worden. Dit keer is Els er als eerste uit en ik volg geruime tijd later. We realiseren ons dat (helaas) de einde van de vakantie begint te naderen. We hebben van de 5 dagen die we nog hebben 3 dagen dat we nog met de RV op pad zijn waarbij we de RV op de 5e dag weer moeten inleveren.
Dit houdt in dat we nog 2 dagen hebben voor rust, ontspanning, activiteiten, etc.. Maar ons doel is wel om ontspannen en uitgerust thuis te komen. Vandaar de keuze om vandaag een rustdag te houden.
Het weer is goed de zon schijnt weer en de temperatuur wordt vandaan 23⁰C. met waar wij zijn ook een fris windje. Dus lekker in het zonnetje zitten en uit de wind.
We ontbijten weer lekker buiten en bedenken nog wat we aan levensmiddelen nodig hebben voordat we de RV weer gaan inleveren. Eigenlijk valt dat best wel mee. Brood , fruit, een koekje voor bij de koffie en een paar eieren..
We kijken eerst in de campgroundshop maar daar vinden we niet wat we graag willen hebben en we besluiten dat ik nog even het dorp in loop om te kijken of ik daar het e.e.a. kan vinden wat we willen hebben. Lezen jullie het goed? Jaap en winkelen…. Ja Ja Niet de ideale combinatie maar met een lijstje kun je gericht inkopen doen en meteen de winkel weer uit. Ha ha.
Uiteindelijk ben ik in 3 winkels geweest en heb zo mijn spullen vergaard. Echter bij de eieren waren de verpakkingen dusdanig groot dat ik dat te veel vond on z’n hele doos mee te nemen. Vraagt de winkelbediende how many eggs do you need sir? 6 eggs. Well than we cut the eggsbox in two parts. Oke!!!!
En de eierendoos werd netjes met een schaar in tweeën geknipt en hoefde de helft maar mee te nemen en te betalen. Dit had ik nog nooit mee gemaakt. Wat een service. Maar misschien kwam het wel doordat het een biologische winkel was. Maar toch…
Terug bij de RV werden de boodschappen weer netjes op hun plek gelegd en bij de middag lunch werden er 2 eieren getikt in de bakpan. En deze smaakte prima.
‘s middags hebben we ons rustig gehouden met zonnen, lezen, etc..
O ja, het was weer prachtig om te zien hoe de amerikanen arriveerden op de campground met hun RV van groot, naar heel groot en heel groot met een aanhanger/auto er achter. Hoe deze dan weer op hun plaats gezet moesten worden waarbij de mannen achter het stuur zaten en de vrouwen probeerde signalen af te geven hoe de mannen dan weer moesten sturen. Een mooi schouwspel.
Bij de grote RV’s , die moet je dan wel vergelijken met touringbussen zoals ze bij ons rondrijden met aan 2 kanten uitschuifbare delen en daarachter hang of rijdt er nog een auto mee met soms daarop nog weer een paar fietsen.
We vermaakten ons prima op deze manier.

‘s avonds heeft Els weer een heerlijke maaltijd bereid waarbij haar improvisatie talent weer duidelijk naar boven kwam ( ja, de koelkast zal ook weer een keertje leeg moeten) waardoor we er samen weer heerlijk van gesmuld hebben.

Morgen gaan we weer rijden naar topniveau en we zullen zien wat we allemaal tegen zullen komen en gaan beleven en wie weet komen we wel in hogere sferen….