18e reisdag 16-06-2016 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 18e reisdag 16-06-2016 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

18e reisdag 16-06-2016

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

17 Juni 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag is een dag die we op ons “te doe” lijst(je) hadden staan. Om er te komen moesten we 275km rijden en door 3 staten heen. Utah, Arizona en Nevada.
We hadden onze wekker gezet maar net voordat deze af zou gaan had ik hem uit gezet. Dus geen gerrring en lekker even wakker worden. Alles werd in een ontspannen sfeer gedaan en we maakte ons eigenlijk nergens druk om. We hadden er eigenlijk wel zin in vandaag.
Nadat ik het GPS systeem goed had ingesteld gingen we rijden.
De rit ging voorspoedig al moesten we met rijden wel rekening houden met de wind want we reden een groot deel in een open vlakte en dat kon ik wel merken met de RV van 26”lang en 12” hoog.
We hebben 1 tussenstop gemaakt om even de benen te strekken en een sinaasappeltje te eten.
Vlak bij de campground miste ik net de 2e afslag dus moest ik verder op even een 180⁰ bocht maken op een autobaan met 6 banen (3 heen en 3 terug.) en dat ging net.
We kwamen om 13:45 aan en ik ging naar de receptie om ons aan te melden. We mochten ons pas vanaf 13:00 aanmelden dus ik dacht geen probleem dus. Maar toen zag ik daar een klok hangen dat het 12:45 was . O ja we zitten weer in een andere tijdszone (9 uur verschil weer). Dus weer even onze horloges bijstellen.
Het was gelukkig geen probleem want onze plaats waar we zouden moeten staan was al vrij gekomen dus konden we de RV op plaats 16 neer zetten bij de 2 palmbomen.
Het stroom en water weer aangesloten en het telebed weer op kingsize gezet.
Even checken of we nog knap internet hebben en ja hoor daar zijn we weer.
Nadat we gegeten hadden maakten we even plan de campagne. Eerst gingen we lekker douchen en onze eetvoorraad aanvullen en dan zouden we naar de strip in Las Vegas gaan.
Zo gezegd zo gedaan.
We regelde weer een Uber taxi en die was er weer zeer vlot en ik had de indruk dat andere mensen die zaten te wachten op de “cap” al een tijdje zaten te wachten ook toen wij al weg gingen.
Tijdens deze rit merkte we al dat het ontzettend druk was op de weg maar later ook op “de strip”. Er bleek een concert in aantocht te zijn die heel veel mensen aantrok.
We werden bij het Bally´s hotel afgezet en vandaaruit liepen we naar de strip vlak bij de “eifeltoren”.
Wat een mensenmassa zeg. Het was wel een beetje overweldigend (te). We probeerden ons te oriënteren en zochten de Bellagio op waar het waterfontein was welke op muziek een watershow gaf. Dat was een mooi gezicht om te zien en te horen.
Verder lopend ging gewoon moeizaam vanwege de vele mensen. Uiteraard zijn we ook in het casino geweest. Het Planet Hollywood resort & Casino. We hebben het e.e.a. bekeken zoals flipperkasten, pokertafels, inlegtafels waarbij met dobbelstenen werd gegooid. Op een of andere manier kregen we niet de behoefte om hier ons geld aan uit te geven. Ook niet om het te proberen.
Daarna hebben we nog diverse winkels bekeken en hebben we nog over de strip gewandeld.
Ondertussen waren onze waterflesjes leeg en wilde we wel weer wat drinken. Uiteindelijk vonden we een klein eettentje aan een zijstraatje waar we een warme wafel met aardbeien, banaan en slagroom hebben gegeten met daarbij een heerlijk verfrissend beker coca cola (met veel ijs er in).
Daarna besloten we dat we het wel gezien hadden en probeerde we weer een Uber taxi te regelen. Echter kregen we geen Wifi contact en zochten we een “gewone cap” op bij een hotel. De persoon die daar bij de entree stond floot een taxi en vroeg waar wij heen moesten. Hij melde dat aan de taxichauffeur en deed de deur voor ons open en wapperde met zijn dollars in zijn hand. Sorry dat had ik nu net even niet gezien.
We werden weer netjes bij Campground Oasis aan de Wind Mill lane afgeleverd.

Terug bij de RV eerst maar even de Hollandse nuchterheid. Een lekker koel waterijsje, en even later een bak koffie. Zo en wat vonden we hier nu eigenlijk van?
We zijn er geweest. We hebben over de strip gelopen. Te massaal. Afvinken van ons lijstje en ik verwacht met grote zekerheid dat we hier niet meer terug komen. Een dag met een bijzondere ervaring.