11e reisdag 09-06-2016 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 11e reisdag 09-06-2016 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

11e reisdag 09-06-2016

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

13 Juni 2016 | Verenigde Staten, Moab

11e reisdag 09-06-2016

Vandaag hadden we een relatief rustige dag.
We hadden geen wekker gezet en werden wakker dat onze ogen open gingen. Heerlijk is dat. Al was het niet zo dat we een gat in de morgen geslapen hadden want de warmte was mede de factor dat we redelijk op tijd wakker waren. De temperatuur was al weer aardig aan het stijgen en zou ruim de 30⁰ gaan passeren.
Voor het eten probeerde ik eerst ons volgende activiteit voor morgen te herbevestigen maar ik kreeg geen contact. Dus besloten we voordat we naar onze volgende standplaats in Moab (Utah) zouden rijden eerst bij het kantoor van de activiteit langs te rijden. Dit lag er 1 mile vandaan.
Na een broodje pindakaas, jam en een gekookt eitje genuttigd te hebben (ja ja ik weet het heerlijk Hollands) deed Els haar rondje in de RV en ik er buiten. Zo hadden we stil zwijgend zo ieder ons eigen ochtendritueel. Nadat we ons hadden afgemeld gingen we op weg voor een rit van ca. 230 km.
Maar we waren de receptie nog niet voorbij of we werden door een mede camping genoot met handgebaren er op geattendeerd dat er nog een dakraam van de RV open stond.
Dus deze maar eerst dicht gedraaid. We hebben namelijk 3 kleine dakramen met gaas er voor op het dak die we open kunnen draaien. Deze geven ‘s nachts wat extra koeling i.p.v. het aanzetten van de duidelijk aanwezige airco.
We moesten de ochtend procedure maar even iets aanpassen.

We reden door Monument Valley naar het noorden. En het was ook wel duidelijk waarom dat gebied zo heet. Prachtig op zich staande rotsen die als een monument in de valley staan.
Het was een mooie route waarbij we op verschillende hoogtes zaten en ook wel afdalingen hadden van 6%, 8% en 10% met bochten er in. Dus dat vergde het nodige stuurmanskunst en concentratievermogen. Maar goed als je tussen de lijntjes blijft rijden dat kom je van zelf weer op het rechte gedeelte en op onze eindbestemming.

We melden ons bij het leuke kantoortje voor onze activiteit van morgen. Ze bleken problemen te hebben met de stroomvoorziening . Dus daarom konden we geen contact met ze krijgen.
We gaan namelijk raften op de Colorado river. Er werd aangegeven wat we allemaal mee moesten nemen aan (zwem)kleren, zonnebrandolie, camera, water, zonnebril en een pet(???). Begrijpelijk allemaal maar wij hadden geen pet. Dus die moesten we nog maar even zien te vinden(kopen)
Op dit moment liep er best wel veel (smelt)water door de colorado river. Dus Els vroeg voor de zekerheid hoe raft is raft? Er zaten wel een aantal stroomversnellingen in maar ook gedeeltes waar het rustig paddelen is. Er werden wat foto’s getoond. Ik weet niet of Els daar gerustgesteld door werd.
De temperatuur van het water is 5⁰C. en daar boven 40⁰C. Dus misschien zouden we er ook nog in kunnen zwemmen (bbrrrr). We zullen het gaan beleven morgen.
Er werd afgesproken dat ze ons om 08:40 bij de camping zouden komen ophalen. Nu op zoek naar petjes.
Op de camping werd ons plaats 16 aangewezen waar we 3 nachten gaan staan.
De middag en avond hebben met relaxen door gebracht.