10e reisdag 08-06-2016 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 10e reisdag 08-06-2016 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

10e reisdag 08-06-2016

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

09 Juni 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Vandaag hebben we een reis- en dag. Om de doe activiteit te ondernemen moeten we eerst 230km rijden waar het begint om 11:30 uur. Dus zeg maar ja je moet rijden vanaf Wieringerwerf naar Maastricht (ongeveer) om daar een afspraak te hebben.
We calculeerde weer wat oponthoud in met lagere snelheden. Dat in hield dat we de wekker weer op 07:00 uur hadden gezet. Echter waren we al voor de wekker wakker en stapte dus ook eerder ons bed uit. Er waren al wat broodjes gereed gemaakt zodat we deze onderwerk konden eten.
Alles werd weer los gekoppeld en gecheckt zodat we konden vertrekken.
We reden langs de Grand Canyon richting het oosten waarbij we af en toe nog wat mooie vergezichten zagen. Tevens stopte we nog even bij een uitkijktoren welke door de indianen gemaakt was en daar kom men met de trap naar boven en ook nog weer over de Grand Canyon uitkijken.
Daarna gingen we weer verder en aten we ons ontbijt.
Ondertussen had ik me meer verdiept in de course control en dat begon zijn vruchten af te werpen en had ik meer een constante snelheid.
En ja hoor daar was hij weer een meneer in een geel reflecterend hesje en een oranje help op, een walki talki aan zijn riem en een bord in zijn hand met daarop `STOP`. Dus wij stoppen en uiteindelijk stonden we vooraan in de rij. Na een poos gewacht hebbende moesten we een auto volgen met allerlei knipperlichten en een bord waar op stond `pilot car follow me`. Nauw het moet niet gekker worden. Eerst in een helikopter gezeten en nu al piloot!
We kwamen om 10:45uur aan op onze bestemming. We melden ons aan en we hadden nog een klein af uurtje voordat onze activiteit ging beginnen.
We zijn in Page en gaan de antelope canyon tour doen. Wat houdt dat in? We moesten in een open vervoermiddel stappen welke hoog op zijn wielen staat en werden we naar de rotsformatie gebracht waar we een rondleiding kregen door de spleten van de rotsen welke waren ontstaan de door de natuur. Prachtige gezichten, lichtinvallen, mooie kleuren. Je begrijpt wel er werden de nodige foto’s gemaakt.
We waren zeer tevreden en bij dat we het gedaan hadden maar we zaten wel behoorlijk onder het zand. Nadat we weer terug waren bij het startpunt (ca 2 uur later) namen we eerst een ijsje om onze droge mond wat te bevochtigen.
Ons einddoel van vandaag is Monument Valley waar de campingground is midden tussen de bergen.
Hiervoor moesten we nog weel ruim 200km.
Onderweg kregen we onze eerste regenbui van de vakantie maar deze stelde niet veel voor. De RV werd weer wat schoner en we konden weer wat beter door het voorraam kijken.
We kwamen om 16:45 aan. Werd ons een plek aangewezen en parkeerde daar de RV. Gauw alles weer aankoppelen en op zoek naar een douche om al het zand van ons af te laten spoelen.
Na een goede maaltijd lekker genieten van het avondlicht tegen de bergen en komt zo de wijnfles op tafel. Een Marlot uit 2011 en gemaakt in Californië. En wat Jaap met druiven heeft, heeft Els met sinaasappels.

• 10 Juni 2016 - 12:10

Marja: