9e reisdag 07-06-2016 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 9e reisdag 07-06-2016 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

9e reisdag 07-06-2016

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

09 Juni 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Vandaag is een bijzondere dag. We gaan de Grand Canyon verkennen en wel op 2 verschillende manieren. Vanuit de lucht en vanaf de grond.

Mijn (Jaap) helikoptervlucht stond geplant voor 08:25, maar we moesten wel een uur van te voren aanwezig zijn en aangezien we er ook nog 12 km voor moesten rijden hadden we toch maar voor de zekerheid de wekker gezet.
Nadat we in de kleren waren snel het stroom en water los gekoppeld van de RV. Het zou zo lullig zijn om zo weg te rijden met een aantal kapotte slangen zwabberend aan de RV.
We besloten om maar bij het vliegveld een broodje klaar te maken als we daar toch moesten wachten.
Aangekomen op het vliegveld parkeerde de we RV en ik zij tegen Els ik meld me even dat ik er ben dan kom ik zo weer bij je terug (want we hadden nog even de tijd). Ik werd netjes ontvangen en mijn reservering klopte. You are mister Lann? Yes thats me. Oke. Wilt u even precies op de voetafdrukken staan zodat we u kunnen wegen? Slik… no problem. Ik kreeg niet te horen hoe zwaar ik was maar ik begreep wel dat het met de verdeling van de passagiers in de helikopter te maken had.
Daarna wilde ik weer even naar Els want zij was nog bij de RV maar ik werd tegen gehouden en werd een filmzaaltje in gedelegeerd. Hier werd via een filmpje verteld wat ik moest doen als het allemaal mis zou gaan. Zwemvest, brandblussers, openen van deuren, etc… slik.
Daarna kreeg ik een sticker op mijn shirt geplakt als bewijs dat ik de regels kende(!!!!).
Door de zelfde persoon werd ik doorverwezen naar de wachtruimte, maar ik wist hem toch over te halen dat ik even naar Els kon gaan om mijn papieren weer terug te brengen, mijn fotocamera te halen en toch snel even een dubbele boterham naar binnen te werken. Daarna weer snel naar de wachtruimte.
Mijn naam werd eerder omgeroepen dan 08:25. Blijkbaar hadden ze nog ruimte over. Ik kreeg een riem om met een zwemvest en een boardpass met een nummer er op. Daarna werden we naar de helikopter geleid en werden we er 1 voor 1 voor gezet om een foto van me te maken met de helikopter op de achtergrond. Daarna moesten we de boardingpass laten zien en op basis van het nummer kregen we een plaats aangewezen waar we moesten zitten. Veiligheidsgordel om en koptelefoon op. Ik zat gelukkig bij het raam. De rotorbladen draaide al en we waren gereed voor “take of”. Goodmorning Sigon
Het was een prachtige ervaring om mee te maken. Ten eerste het vliegen met een helikopter en ten tweede boven de Grand Canyon met mooie vergezichten.
We zaten met 5 personen in de helikopter (inclusief piloot) en via de koptelefoon kregen we informatie te horen over de geschiedenis van de Grand Canyon. Uiteraard heb ik de nodige foto’s en filmpjes gemaakt.
Wanneer we weer geland waren werden we langs de fotogalerij geleid om de foto te kopen welke bij de helikopter gemaakt was. Maar ik was al zo slim geweest om dat te laten doen door een mede passagier met mijn camera. Dus dat scheelde me weer $20,00 (echte Hollander he).
Terug bij de RV hebben we samen eerste de nodige foto’s en filmpjes bekeken voordat we weer naar onze camperplaats terug gingen.

Nadat we onze middaglunch genuttigd hadden besloten we om niet met de shuttlebus te gaan rijden maar met de RV. Ik vroeg of Els wilde kaartlezen zodat we de viewpoints konden vinden en zelf besluiten of we er wilde stoppen of niet. Maar ja Els en kaartlezen is een bijzondere combinatie. Maar samen komen we er natuurlijk wel uit en hebben we vanmiddag ook prachtige vergezichten van de Grand Canyon gezien al waren we niet de enige maar met onze RV wisten we steeds weer een parkeerplek(je) te vinden zodat we op ons gemak van het adembenemende landschap hebben kunnen genieten.

Terug op de camperplaats zijn we van mening dat dit een geslaagde Grand Canyon dag is.

  • 09 Juni 2016 - 10:37

    Elly:

    Genieten jongelui. Mooie foto Jaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Jaap

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 5826

Voorgaande reizen:

30 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Camperreis door West Amerika

Landen bezocht: