5e reisdag 03-06-2016 - Reisverslag uit Oceano, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu 5e reisdag 03-06-2016 - Reisverslag uit Oceano, Verenigde Staten van Jaap - WaarBenJij.nu

5e reisdag 03-06-2016

Door: Jaap en Els

Blijf op de hoogte en volg Jaap

03 Juni 2016 | Verenigde Staten, Oceano

Vandaag hadden we de rit naar Los Angeles. Om er voor te zorgen dat we onze naam na de voordeur van de receptie moeten afplukken wilde we toch we op tijd vertrekken.
We stonden om 8 uur al in de startblokken maar de receptie ging pas om 9 uur open dus nog maar even wachten. Om half 9 zag ik dat de receptiedeur open was dus nog maar eens proberen en jawel hoor ze wilde me wel te woord staan. Maar natuurlijk hoefde ze niets van mij te hebben en kon ik gewoon gaan.
We hadden een rit voor de boeg van 185 mile (185 x 1,609 = 297,665km) en het eigenlijk zover kwam dat we maar eens moesten gaan tanken. Dus eigenlijk bij de eerste beste tankstation om de hoek zette we de camper aan de pomp. Daar werden we aangesproken door een Amerikaanse dame over de camper omdat zij ook wel belangstelling had voor z'n camper en begon allerlei vragen te stellen. Maar ja wat moet ik zeggen als we er nog maar amper 3 dagen in rijden? Uiteindelijk werd het een gezellig praatje usenet haar en Elsen hield ik me bezig met hoe ik de tank vol moest krijgen. Uiteindelijk ging er 34,11 gallon in de tank VOO 3,359 dollar = 114,58 totaal. 1 gallon is 3,78541178 liter dus ging er 128,05 liter in voor 0,895 dollar/liter. Dat valt dus wel mee.
Op weg naar Los Angeles probeerden we zo veel mogelijk de kustlijn te blijven volgen en reden we langs Santa Maria, Santa Barbara en Malibu over de pacific highway 1. Daar konden we echt zien dat er veel gesurft werd en stonden er prachtige strandhuisjes aan de linkerkant van de weg en aan de rechterkant (bij het strand an de oceaan) veel strandhuisjes. Ook stonden er veel auto's langs de weg van de mensen die naar het strand gingen. De temperatuur was aangenaam maar. Vanuit de oceaan hing er toch een soort sluiter bewolking.
Halverwege de rit parkeerde we de camper bij de haven en hebben we onze lunch genuttigd en de benen gestrekt.
OOk haalde we weer regelmatig racefietsers in die op de zelfde weg reden en moest ik er goed om denken dat ik niet met mijn rechter spiegel de helm van de fietser aan tikte.
Daarna gingen we meer richting Los Angeles en verdwenen bewolking en moesten we nog even en aantal bergkammen over voordat we in de grote stad kwamen. Daarnaast het een mierennest van auto's en kwamen we ook nog een ongeluk tegen waar wij gelukkig net omheen konden rijden.
In Los Angeles was de temperatuur inmiddels opgelopen naar 99gr farhenheit -> 37gr Celsius. Een aangenaam temperatuurtje dus. We kwamen 14:30 aan bij de RV camping waar we door Steven naar onze plaats nr 93 werden geleid en de camper konden stallen.
Zo lekker zitten en wennen aan de warmere temperaturen, een heerlijke douche genomen. En heerlijk geïmproviseerde maaltijd gegeten en daarna alvast de dag van morgen besproken:
LOS ANGELES

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oceano

Jaap

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 5828

Voorgaande reizen:

30 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Camperreis door West Amerika

Landen bezocht: